پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215662
اگربعد از غذا خوردن اين علائم را داريد به سرطان مشکوک شويد!
تاریخ انتشار : 1395/05/06 19:45:07
نمایش : 1039
برخي ناراحتي هاي گوارشي پس ازخوردن غذا از بروز بيماري هاي خطرناک خبر مي دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدرضا قدير فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپي اظهار کرد: دل درد و حالت تهوع يکي از عوامل و عارضه هاي مهم گوارشي است که ما بايد به دنبال علت يابي آن باشيم. 

 

وي تصريح کرد: دل درد و تهوع پس از خوردن غذا پزشک را به بيماري هاي مهم و خطرناک گوارشي همچون سرطان معده مشکوک مي کند. 

 

اين فوق تخصص گوارش در خصوص علائم هشدار دهنده بيماري سرطان معده عنوان کرد: تهوع، استفراغ، دل دردهاي پس از صرف غذا، تغيير رنگ مدفوع و کاهش وزن مي تواند نشانه بروز بيماري سرطان معده باشد. 

 

وي اظهار داشت: در صورتيکه علائم گوارشي و آزمايش هاي فرد نرمال و طبيعي باشد،بيمار به تهوع هاي عصبي مبتلا است که مشکلات روحي نظير افسردگي و استرس در افراد جوان منجر به دل درد و تهوع پس از صرف غذا مي شود. 

 

قديردر خصوص عوامل ديگر ايجاد تهوع پس از صرف غذا تصريح کرد: بارداري، وجود زخم هاي خوش خيم در دوازدهه(اثني عشر) و برخي جراحي هاي مرتبط با دستگاه گوارش مي تواند موجب بروز اين عارضه شود. 

 

وي درباره عادات غلط غذايي که منجر به بيماري هاي گوارشي مي شوند، تاکيد کرد: مصرف غذاهاي چرب و با کالري بالا، استفاده از آب و مايعات در بين خوردن غذا، پرخوري و استفاده از موادغذايي مختلف در يک وعده غذايي همگي از عادات نادرستي هستند که عوارض و بيماري هاي گوارشي را در پي دارند.  

 

اين فوق تخصص گوارش درباره درمان به موقع اين حالات در پيشگيري از بيماري سرطان تاکيد کرد: در صورت مشاهده موارد گفته شده، افراد بايد هر چه سريعتر به پزشک متخصص مراجعه کنند تا با اقدامات درماني لازم از پيشرفت سرطان و ساير بيماري هاي گوارشي جلوگيري شود. 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html